måndag 13 juni 2011

VAB...:-(

Jag har inte riktigt kommit in i vanan ännu att man ska blogga varje dag så än så länge så får ni nöja er med att jag blogga lite då och då...

Är hemma och VAB:a för både William och Nellie, William har vattenkoppor (ÄNTLIGEN) han är jätte dålig och bara ligger ner med hög feber och är nästan helt borta (men inte okontaktbar). Klia gör det nästan hela tiden och jag kör med Xylocain, potatismjöl, Klarityn och Aleo Vera. Och kokar jag ihop allt det så kan han vara lite klådfri. Hoppas nu efter fjärde dagen att det inte kommer fler koppor. Han blev så ledsen när han inte kunde gå på avslutningen på Delfinen i fredags. Så vi får ta igen det när Rasmus har slutat i skolan denna fredagen med extra mys och kanske en tårta :-))

Jag var ju hemma med Nellie för tre veckor sedan och var då hemma i 1½ vecka får att hon hade vattenkoppor. Så jag kunde jobba i en vecka sen gick man hem igen. Kul att ringa till jobbet igen...not..

Så nu är hon hemma för hon har haft feber hela helgen. Inte lätt när båda två är riktigt mammiga och vill sitta i knät hela tiden och bråka om det.

Ska nu gå och duscha av William och gå och lägga Nellie som somnade i mitt knä just nu.

Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar