torsdag 23 juni 2011

Vilken häftig onsdag...

...i onsdags åkte jag och Nadja till Hässleholm eller snarare till Finja för att gå på en Cupcakes dekorations-kurs. Vi åkte redan vid halv fyra tänkte att vi skulle ha god tid på oss och vist hade vi det. Vi stannade till först och fikade i Osby. Och bara det var så skönt att få andas lite "vuxen" luft och bara sitta och ventilera sig lite för varandra. Iväg igen och väl framme så vae vi nästan 30 minuter tidiga men det gjorde inget för hon som hade kursen, Maria, öppnade åt oss och lät oss gå runt och titta i hennes butik och Wow vilken butik. Så mycket häftigt och roliga grejer så man ville bara börja handla direkt.

Vi var sju stycken som var på kursen inte alla lika "normala" som vi. Vissa var verkligen lustiga så tur att jag och Nadja satt jämte varandra :-)

Maria hade redan bakat muffisarna och gav oss först två stycken vardera som vi då först skulle göra dekorations till. Vi fick lära oss att göra stora och små blommor i sk. flowepaste (eller något sånt) med olika stansar. Man kunde limma och pudra med skimmer som var ätbart. Så häftigt!

Sen arbetade vi med sugerpaste....svårt att förklara allt så det är bättre att jag lägger in bilderna och skriver därtill.
                                                            Nadja i egen hög person....
                                     Det glada gänget...åja jag och Nadja iallafall :-)
                                              Blommorna som jag gjorde i sugerpaste

Lite av tillbehören

                            Fyra färdiga cup cakes. Blommorna vi gjorde lade vi på en chokladsmörkräm, den vita rosen som ligger på den lilla/rosa cupcakesen, en handväska på den turkosa och en nallebjrön på den bruna. Tyvärr så tog batteriet slut i min mobil så därför så blev det inga fler kort. Men vi lä komma tillbaka till hösten för att gå på en tårt-kurs i olika kategorier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar