tisdag 7 juni 2011

Wow vilken helg :-)

Precis som jag så har säkert många andra haft en underbart solig och härlig helg. Därför så har det inte hunnits med att blogga, men så är man på G igen.
Tyvärr så har jag varit hemma med barnen mycket i helgen och det är lite tråkigt men men vad gör man när sin andra hälf måste jobba???? Men vi har haft det bra ändå. Det har blivit mycket badande både i poolen och i baljan.

Hade mamma och pappa här i torsdags och jag hade gjort en choklad och jordgubbsmousse tårta men som aldrig blev smakad för en viss person (pappa) inte orkade så den står fortfarande i frysen.
Har tänkt mycket på bakandet nu en tid och kollade igenom Leila Lindholms bak/kokbok som jag har, hon är den som jag ser upp till. Hade tänkt att jag skulle vilja prova alla hennes recept nu särskillt ur "A piece of cake" och tänker att anta den utmaningen. Men då jag måste ha någon som ska äta upp det jag bakar så undrar jag om någon vill göra det?

Idag blir det biscottin och andra småkakor och de är inga problem att äta upp själv men cupcakesen och tårtorna och pajerna får någon gärna hjälpa mig med att äta.

Annars så blir det nog lite städ och tvätt idag för jag har lämnat alla mina barn idag. Ååå vad Nellie var glad att få gå till Kullebo efter att ha varit hemma i 1½ vecka.

Hör av er om ni är som sakt intresserade av att vara försöks kaniner :-)

Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar