måndag 11 februari 2013

Nu äntligen :-)

Nu äntligen så börjar arbetet och framstegen med min son.
Den 1-3 ska jag och min son på ett barnläger i Göteborg. Där får barn träffar andra barn som stammar, en massa lek och skoj och mycket info till både oss föräldrar och barnen.
Å vad jag längtar :-Det ska bli så roligt för Rasmus att få träffa andra barn och även för mig att få träffa föräldrar och byta erfarenheter och om inte annat hitta stöd och peppa.

Vi ska även på ett familjeläger till Gotland i augusti, men då följer min man och min andra son också med. De sa att det var väldigt bra att ta med ett icke stammande syskon och det var kanon att ta med William. Lillhönan få stanna hemma hos mormor eller farmor ;-)

Rasmus tittade på en film som jag hade fått länkad till mig från en logoped i Västerås, som handlade om en 13-årig pojke som stammade och hans hjälp och hur han har lärt sig att hantera sin stamning.
Rasmus första kommentar va "Men mamma, han stammar ju också". Där har vi svaret varför barn ska träffa andra med stamning.

Kram på er alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar