måndag 4 februari 2013

Nu är jag här igen :-D

Efter att helt plötsligt hittat tillbaka till min gamla blogg kände jag att jag måste direkt börja skriva..... så kul att läsa vad jag innan har skrivit.

Jag är hemma idag pga att jag har sådan fruktansvärt nackspärr, så jag passar på att plugga lite och läser hemma :-D

Jag har även börjat att googla lite om stamning.
För er som inte tycker om att jag skriver om mina barn behöver inte läsa detta!!!Så nu har jag klar gjort det!

Min son som snart är 10 år stammar. Han har stammat i 3 år, och den har till en början inte varit så jobbig eller i härdig. Han har inte riktigt haft ont av den, mer än att han har haft lite svårt i skolan med kompisar. Men nu...nu är det jobbigt :-( Nu har han stammat hela tiden, på varje ord i nästan 4 månader och jag är så ledsen. Man ser hur ont han har det när han ska prata. Hur mycket han försöker att anstränga sig för att få fram det han ska säga. Man märker mer och mer på honom att det hämmar honom. Han är inte det som bara kan kläcka ut sig något lite snabbt och fräckt, som hans kompisar kan. Utan han är tyst i stället. Han har blivit en tystare pojke. Man skulle bara vilja krama om honom och säga att allt blir bra att det kommer att gå över.
Jag ligger i bland och gråter innan jag ska somna för jag tänker så mycket på honom. Han har inte haft det lätt under sina snart 10 år. Talsvårigheter, syn nedsättning, astma  opererats 3 gång och nu stamning. När ska det sluta?

Nu har jag och min man bestämt oss för att se om det finns någon annan hjälp och behandling att få. Jag började att söka på Google och fick upp några intressanta terapier men givetvis inte här där vi bor. Men jag ringde upp en som hade hand om dessa behandlingarna och hon var super trevlig. Fick jätte bra info. Hon skulle hjälpa mig att hitta fler med den behandlingen som ligger lite närmare oss. Men jag sa att det gör ingen om vi behöver köra eller åka längre, för jag gör vad som helst som kan hjälpa min pojke  Och krävs det att behöva åka tåg 20, 30 mil så gör jag det. Hon skulle återkomma med, jag blev så glad :-D

Jag älskar dig min lille pojk <3

Kram

2 kommentarer:

  1. Stackars er lille grabb. Hoppas det löser sig. Jag ser ju i ditt nästa inlägg att det verkar finnas en ljusning. Lycka till.

    Men du... lite svår text att läsa. Darrig, liksom. Om jag får råda så skulle jag vilja ha en annan lite mer lättläslig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva!
      Hoppas att det blir lättare att läsa nu :-D

      Radera