torsdag 19 september 2013

Det finns barn som vågar

Jag satt idag tillsammans med mina tre barn och åt frukost och som jag ibland bruka göra så frågar jag dem om de vet några som blir mobbade i skolan. Om det vet några som inte har kompisar, alltid är ensamma. Detta för att jag vill veta om deras medvetenhet om mobbning och utanförskap och samtidigt att berätta för dem hur viktigt det är att säga till om man ser någon som inte mår bra. Jag tycker att det är otroligt viktigt att våga prata med sitt/sina barn om detta. 

Rasmus berättade om en äldre kille som hade vågat säga till en annan kille att sluta retas med Rasmus. "Vi är typ kompisar nu" sa Rasmus om han som vågade säga ifrån. Jag blev riktigt rörd, och sa till Rasmus att den killen ska du tacka, för han vågade stå upp för dig och försvara dig. 

Kompis eller ej, men för Rasmus betydde detta så otroligt mycket. Att äntligen finns det en som vågar...vågar att agera  För Rasmus kommer denna kille vara en riktig kompis, Rasmus kommer att lyfta denna kille till skyarna.


Detta gjorde min dag :-)


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar