onsdag 18 september 2013

Kommer det någonsin hända?

Jag kan inte annat än att tänka på om min pojk någonsin kommer att få en kompis. En riktig kompis som han kan sova över hos, åka iväg med och hitta på, gå på bio med, en kompis som alltid kommer att ställa upp för honom och tvärtom? 

Sitter på bussen in till skolan och det är lovdag, jag ser ett gäng med killar som ska till stan. Så kul, härligt att se dem. Men kommer Rasmus att få göra detsamma? Kommer någon att fråga han om han vill hänga med? 

Hur ska det gå när han börjar högstadiet? Där är min värsta tanke...jag har själv varit där....och aldrig i mitt liv att jag vill tillbaka till den tiden. Hur ska det gå för min Rasmus? Kommer han att vara själv där också? Inte ha någon som fråga  om han ska följa med på disco, balders osv? 

Jag vet att jag ska vara positiv och tänka tankar som att det kommer att gå bra! Jo, jag vet...men det är inte lätt! Har han inga vänner idag när han går i fyran som aldrig ringer till honom och vill hitta på något, hur ska det då bli när han bli äldre. 

Jag är en över känslig mamma kanske som tänker och grubblar för mycket, men hjälp mig någon hur jag ska göra. Han tröttnar själv på att ringa och fråga när det aldrig blir något, han tröttnar och jag med. 

Är så ledsen i mitt ❤ och vet inte hur jag ska göra. 

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar