söndag 29 september 2013

Tänk om...

... det skulle finnas en speciell månad där man skulle bära ett visst märke, band, smycke till stöd för mobbning. 
Jag menar, det finns ju rosa bandet, blåa bandet, armband med "Fuck cancer" och andra smycken till stöd för cancer. Jag köper själv båda banden och bär dem, jag har själv köpt smycken från en kille som kämpade mot cancer och jag har t.o.m armbandet. Det är en hemsk sjukdom, har själv släkt som har drabbats så jag tycker att det är en naturlig grej att göra. 

Men...jag tycker också..som ni säkert har märkt...att jag mobbningen ska kämpas för att få bukt på. Så om det skulle finnas något typ av band/märke/smycke där det står "Mobbning-Nej Tack" (för ni har väl inte glömt att gilla min sida på Facebook som heter så?).

Man hade kunnat införa en viss månad te, x augusti då alla börjar skolan igen då man bär detta band/märke/smycke, eller?

Frågan är bara vad pengarna som man får in ska gå till? 

Vet ni någon som kan hjälpa mig med denna idén, ni kanske? Förslag på hur bandet/märket/smycket ska se ut?
Vart pengarna ska gå till?
Hur man når ut för att sälja detta?

Hjälp mig att bekämpa mobbningen, för tillsammans är vi starka

Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar