fredag 1 november 2013

Ja...här är jag :-)

Ja här är jag...i egen hög person. Jag försökte att hitta en bild som endast lilla jag var med på...men icke...så därför vart jag tvungen att ta en 2 år gammal bild. Men jag blir å andra sidan inte mycket äldre än...30 (?).

Jag tänkte att för er som följer mig på min facebook sida Mobbning - Nej tack har ju ingen aning om vem jag är, och kanske inte bryr er heller ;-) men jag tycker ändå att det var på tiden att presentera mig lite bättre. Jag heter Lisa Lange Bengtsson, jag är 32 år ung (optimist) har tre barn som är 10, 7 och 4 är gift och bor i hus några mil utanför Växjö. Är undersköterska i grund och botten men sedan ett diskbråck satte stopp för vidare jobb började jag att studera på universitetet till beteendevetare och som jag är färdig i januari 2015.
Jag brinner otroligt mycket för mobbning då mina egna erfarenheter och många i min närher, vänner och familj, har varit drabbade. Jag har därför startat den sidan på fb för att jag vill visa er alla att jag tänker inte ge upp förrän jag har kommit sit jag vill. Jag tänker inte ge upp utan jag ska kämpa tills den dagen jag har fått vad jag vill ha. Och just nu är det att starta ett projekt, en insamling i kampen mot mobbning. Det kan ni läsa vidare om i tidgare inlägg eller på facebook.

Jag har därmed utfärdat en tävling, att ni ska få vara med och komma på ett budskap som jag ska printa upp på en av mina pins. Ni är fantastiks duktiga som kommer på så fina budskap och jag är så otroligt tacksam för ert engagemang.

Jag hoppas verkligen att ni prata med era barn i diskussionen om vilket budskap som ska användas. För vi får inte glömma att det är våra barn vi gör detta för. Det är inte vi vuxnas pins vi kommer att bära utan det är våra barns pins. Likaväl som att vi bär det rosa bandet för att stötta cancerfonden i deras forskning till att hitta ett sätt att bota cancer så är denna pins på samma sätt, fast att vi ska visa våra barn, när vi bär pinsen, att vi säger nej till mobbning. Att vi ska visa barnen att vi är emot mobbning, vi stötta dem, vi finns där, vi våga reagera och agera om vi ser mobbning förekomma.

Vi visar våra barn genom att bära pinsen att vi finns där för dem, vi tar oss tid att prata med våra barn, att lyssna när de behöver något att prata med. Vi visar dem att om det känns tungt och jobbigt att vi står bakom dem och ta emot dem om de faller, eller om de kommer in på vilsespåret som jag kallar det. Vi visar också att vi ska hela tiden hjälpa dem att hitta den rätta vägen!'

Därför så önskar jag er en tjänst...prata med era barn om vad de tycker och tänker om detta med budskap. Vad skulle de vilja ha för budskap eller säga när det gäller mobbning? Trots att det finns en åldersgräns för fb så ska det finnas en möjlighet att även här ta med barnen. Snälla gör gärna det och skriv tillbaka om vad de tycker och tänker. Vad fundera de på? Har ni era barn på facebook bjud med dem in i
Mobbning - nej tack och låt dem vara med i denna kamp. För det är för dem vi gör detta. 

Ha en bra helg
Kram i massor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar