tisdag 12 november 2013

Vilken härlig dag

FI BJag har varit med om en helt fantastisk underbar dag. Jag har varit på en kurs i Norrköping som bris håller. Den hette "se mig - om barns psykiska ohälsa" och handlade just om det. Om hur våra barn själv beskriver deras psykiska ohälsa, symtomerna, varför de väljer att inte säga något om deras problem. 

Detta är tagna från Bris rapport från 2012, deras statistik ifrån deras samtal med barnen. 


Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst. Jag blev oerhört inspirerad och tagen av deras berättelse. Jag som skälv har blivit mobbad kände igen mig i nästan allt de berättade 
Fick denna boken som jag har läst redan, barnens rättigheter. 

Nu ska jag hem till mina barn för jag är trött och fryser men så nöjd med denna dagen. 

Kram på er ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar