torsdag 14 juli 2011

Baka Baka liten kaka

Äntligen så har jag skaffat både inspiration och tid till att baka lite. Denna gången blev det jordgubbsbullar stora som Parisehjulet och 2 nya cup cakes. En med Pollys sommarblandning, en påse med helt underbart godis. Blanade med nåde jordgubbssmak, vit choklad, ljus choklad och mörk choklad. Helt gudomlig!
Den andre var en "vanlig" ljus muffinssmet med inslag av citron men skivade jordgubbar i. Jag lägger alltid i bären, godis odyl. när jag redan har hält upp smeten i formarna och sen bre jag lite smet över godiset eller bären så att de täcks. Då blir risken mindre att det mosas, färgas ( om man nu inte vill ha blåbärs-eller jordgubbsfärg i smeten).

Det roliga är när man har barnen med i bakandet. De skulle baka bullar och de är verkligen jätte duktiga men när jag hade delat upp deras degar i tre delar, mjölat bakbordet och hjälpt till att kavla ut deras deg så jäste min deg desto mer och det var på gränsen att jag räddade min deg innan den flöt ut över bänken. Men jag verkligen älskar att baka med alla mina barn. Vist blir det ett ända stort mjöl moln i hela köket och smet på golvet men vad gör väl det.

Idag efter jobbet ska jag göra Tiraminsu (stavning????) något som jag alltid har velat göra men adlrig haft alla ingredienserna men nu ska det bli av.

Puss på er alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar