fredag 17 juni 2011

Ååå vad jag vill...

...tattuera mig nu..igen :-)
Har sedan innan tre tattosar. Inga stora och märkvärdiga men ändå. En spindel på axlern som jag gjorde när jag var 16. Fin fortfarande med dags ändå att fylla i. En traibel (eller hur det nu stavas) på anklen. Den gjorde jag när jag var 24 men den blev aldrig färdig för det gjorde så ont. Hade tänkt att bli en fotlänk men men. Sista tattueringen har jag på undersidan av handleden med tre olika stora hjärtan som jag gjorde förra året i London. Den var egentligen tänkt att bli en band med mina barns namn som ett armband men den skulle bli så lite och kladdig så därför blev det hjärtan som ändå symbolisera mina barn.

Nu kommer det till detjag vill göra...fortfarande med mina barns namn. Nä jag vet..jag ger mig inte. Vill gärna ha det som ett band denna gången runt foten, som jag har sakt innan för att var lite mer tjatig, fotlänk men det gick inte, fortfarande för mycket text och svårt att göra runt om.
Nästa sak jag vill göra är stjärnor på foten och fylla igen den traibelen som en stor stjärna och små stjärnor som fortsätter ner mot fotryggen.
Tredje är en blomma på den andra axlen (ifärg). frågan är då om jag skulle kunna få in barnens namn i något av det eller stjärnorna???? Hoppas det. Är ju inte så bra på att skissa och rita och hitta bilder på nätet är inte så enkelt. För man vill ju ändå ha något som man fastna direkt för.
Får prata med tattueraren och kolla med honom :-) Vill ju gärna ha det gjort nu innan min semester börja så det hinner läka.

Hör av mig när jag vet mer säkert och det kanske t.o.m är dags :-)

Trevlig Helg

1 kommentar:

  1. Hej Lisa. Kanske kommer det nu femtioelva likadana kommentarer, för jag har försökt skicka den flera ggr.
    Jag ville säga att jag tycker det är ganska svårt att läsa din text, kan du använda annan färg på texten alternativt annan bakgrund?
    Kanske är det bara jag som har problem, då får jag väl stå ut, men kolla.
    För vi vill ju läsa vad du skriver.
    Hälsn "en bloggläsare"/ Eva H

    SvaraRadera